Słoneczne perły Italii
2019-10-14

Tym razem 40-osobowa grupa naszego koła rozpoczęła nową przygodę w sobotę 21 września pół godziny po północy.  Naszą podróż nazwaliśmy: "Słoneczne Perły Italii". Pierwsza część drogi wiodła przez Czechy i Austrię do Włoch. Postój w Padwie minął nam na zwiedzaniu Prato Della Valle i bazylik Św. Justyny i Św Antoniego. Zmęczeni, zaraz po obiadokolacji, zasnęliśmy by nabrać nowych sił na kolejny dzień. Po śniadaniu ruszyliśmy w kierunku Wenecji. Z Punta Sabioni  drogą wodną dopłynęliśmy na miejsce. Trochę zachmurzona, ale niezmiernie bogata w zabytki Wenecja gościła nas do popołudnia. W  tym czasie zobaczyliśmy: Bazylikę św. Marka, Plac św. Marka, Campanilla, Pałac Dożów, most westchnień, most Akademii, most Rialto, targ rybny, katedra Piotra i Pawła. Po powrocie do hotelu na nocleg dzieliliśmy się wrażeniami z całego dnia :) Trzeci dzień  rozpoczęliśmy w deszczowej Weronie zwiedzając: Piazza Bra, amfiteatr Arena, Plac delle Erbe, Piazza dei Signiori,  dziedziniec domu Julii wraz z balkonem, zamek Castelvechio, mury miejskie i Arsenał. Przejaśniające niebo zapowiadało już bezdeszczową drogę do Mediolanu. A tam czekał na nas: Zamek Sforzów, Santa Marie delle Grazie, Piazza Sant'Amragio, Piazza Mercanti, Loggia delli Osii, Katedra Narodzin św. Marii, Via Dante. Po kolejnym noclegu, czwartego dnia skierowaliśmy się do magicznego Asyżu z Bazyliką S. Maria degli Angeli, Bazyliką św. Franciszka i kościołem św. Klary. Pełni wrażeń dojechaliśmy do Fiuggi na zasłużony nocleg. Piątego dnia rozpoczęliśmy  naszą przygodę z Rzymem od Forum Romanum. Później było jeszcze ciekawiej bo zobaczyliśmy: Koloseum, Łuk Konstantyna, Domus Aurea, Via Sacra, Palatyn, Domus Flavia, Circo Massimo, Kapitol. Przemieszczając się "rzymskim metrem" zwiedzaliśmy Piazza del Camidoglio, Palazo Senatorio, Via dei Fori Imperiali, Piazza del Popolo, kościół Santa Maria del Popolo, słynne schody hiszpańskie, Pizza del Quirinale,Fontanna  di Trevi, Piazza Navona oraz fontanna Quatro  Fiumi. Bardzo zadowoleni i zmęczeni wróciliśmy na nocleg do hotelu w Fiuggi. O poranku rozpoczęliśmy kolejną przygodę z Rzymem tym razem po zwiedzeniu Muzeum Watykańskiego, Placu i Bazyliki św. Piotra przejechaliśmy na Lateran. Tam zwiedziliśmy Bazylikę San Giovanni in Laterano i św. Schody przywiezione przez św. Helenę. Pozostając pod wielkim wrażeniem tego co zobaczyliśmy wróciliśmy na ostatni w tej podróży nocleg. Siódmego dnia po sutym śniadaniu i miłym pożegnaniu przez właścicielkę hotelu w Fiuggi ruszyliśmy do Florencji. Tam zwiedziliśmy kościół Santa Croce, Galeria Ufizzi, Babtysterium, Palazzo Vecchio, Ponte Vecchio, Piazza Michela Angelo, katedra Santa Maria del Fiore, Piazza della Signiora, Loggia dei Lanzi. Po opuszczeniu Florencji udaliśmy się w powrotną drogę do kraju. Nocny przejazd przez Włochy, Austrię  i Czechy był spokojny, bezpieczny i bogaty w wymianę wrażeń z "włoskiej przygody":) Nasza przewodnik Kasia i kierowcy autobusu spisali się na medal. Podziękowaliśmy sobie nawzajem za wspólną podróż : "Słoneczne Perły Italii".

Spisał: Mirosław Małek

Kontakt
Krajowy Związek Emerytów i Rencistów
Służby Więziennej
Koło Terenowe w Katowicach

49-950 Katowice
ul. Mikołowska 10 a
606 669 977
© Krajowy Związek Emerytów i Rencistów Służby Więziennej Koło Terenowe w Katowicach.  |  Wykonanie: sakowww.com